Det är vår i luften!!


Det är vår i luften och det känns. Djuren längtar ut och vid min korta promenad, som följdes av utskällningar av familjemedlemmar, släppte jag ut hönsen och ankorna så de fick springa lite fritt medan vi var ute.

Ankorna rusade raka vägen ned till det vattenfyllda diket, där vattnet porlade friskt. Vilken lycka för dem! De har inte kunnat bada ordentligt under hela snöperioden. Men nu kunde de äntligen simma fram och tillbaka, leka och dyka i vattnet och snappa med näbbarna i botten efter föda. Så härligt att höra dem leka. Dessvärre kunde jag inte gå dit själv och se med egna ögon, men min granne som var ner var så snäll och fotade åt mig så jag kunde se hur de njöt.

Det var tänkt att jag skulle påbörja utbyggnad av hönsgården när snön försvann, men då vissa omständigheter gjort att jag har mycket begränsad rörlighet, får det vänta ett tag. Planerna finns och jag får skissa vidare på dem.

Nu fortsätter uppbyggnaden av den trädgård jag önskar mig.

Om CiNsO

Historien om en förvirrad kvinna i skogen!
Detta inlägg publicerades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar