Kan jag sitta?


Självklart kan jag det.
Gäller att planera tiden bara, samt VAD jag sitter på. Har jag bara en halvtimme på mig, finns det ingen anledning att sätta mig ned för jag kommer inte kunna slappna av samt resa mig innan 30 min passerat. Men det går.

Så, vad har jag gjort? Jo, under gårdagens ridtur (början på den, hade knappt kommit igång) så blev vi väl bemötta av en väldigt högljudd hund. Den stod först i buskarna och spanade, för att sedan hoppa från sitt gömställe och hälsa oss välkomna med höga skall. Denna plötsliga högljudda händelse var inget som Alfa (eller jag) var beredda på (t o m trygga stabila E blev skrämd) så reaktionen blev därefter.
Eller ja… Alfa reagerade, men inte jag. Innan jag visste ordet av, landade jag på backen som en säck potatis (tack A för den enormt graciösa beskrivningen av mitt fall…).
Om denna händelse inträffat för X antal år sedan, hade följden blivit att jag rest mig upp, borstat av mig och fortsatt ridturen. Men jag är inte 20 längre (blev jag plötsligt medveten om) och följden efter en sådan mild ofrivillig avsittning, blev ist en aningen ömmare.
Detta lagom tills mitt knä NÄSTAN läkt 😡

Min stilla tanke, nu när jag ligger på mage och läker röva mi, är vad 17 kan jag göra för att få tiden att gå?

20131020-172735.jpg

Om CiNsO

Historien om en förvirrad kvinna i skogen!
Detta inlägg publicerades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar